streda 25. apríla 2018

Obraz s anjelikom


V poslednej dobe príspevky vkladám celkom kostrbato - nie je to tým, že by som bola málo aktívna, alebo málo kreatívna, ale tým, že projekty ktorým sa v poslednej dobe venujem sú, ako by som to nazvala, viac časovo náročné.  :) A tak je dnešný príspevok opäť z tých menších, no aj napriek tomu som rada, že som ho doviedla šťastne do konca :).

Dnešný príspevok je o obraze, ktorý som objavila pri poslednej návšteve môjho obľúbeného bazára. Je na ňom zobrazený malý anjelik (papierový výsek) zdobený lisovanými kvetmi. To čo som z rastliniek rozoznala je určite papraď, ale viac ma zaujal Plesnivec alpínsky, ktorý je najstaršou chránenou rastlinou na Slovensku. Rastie vzácne v horách, častejšie v rakúskych Alpách. Plesnivec rastie na vápencovom podloží na kamenistých pôdach. Táto rastlina je od nepamäti symbolom hôr, nie len Tatier, ale aj v Álp. V čase vytvárania obrazu ešte pravdepodobne chránený nebol :).
Obraz ma stál celých 260,- Kč a ja som si ho mohla kúpiť (keďže bol prítomný aj môj manžel), len po prísľube, že ho zreštaurujem. Je pravda, že ja osobne by som ho asi nechala tak, len by som ho umyla :), ale nakoniec som rada, že som sa do toho pustila a zdarne ho dokončila:). Snažila som sa o reštaurovanie s citom, teda také, aby sa obraz čo najviac podobal pôvodnému originálu. Na určitých miestach chýbalo v ráme zdobenie, ktoré vypadlo, to som nahradila samotvrdnúcou hmotou, ktorú som sa snažila vymodelovať do podobného vzoru. Rám som potom pretrela čiernou farbou a jemne pozlátila. Časť obrazu, kde bola poškodená biela farba som tiež dofarbila a okraje pozlátila.

Na Pintereste je milión obrázkov takýchto anjelikov, ale mať jeden originál doma, to je proste za milión :).

Prajem všetkým krásny zvyšok dňa

Lucia 







... pred úpravou ....


3 komentáre:

  1. Mať doma takého anjela je vzácne,hlavne natrafiť v takej podobe,aký sa nam páči,a dobre,že si natrafila Ty, lebo vieš čarovať,vidieť to na výsledku, pusa M.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lucinka, tvoj anjelik ma velmi pekne sidlo, tebe sa hodi vsetko. Pekny den ti prajem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prekrásne.Lucka,mne nevadí,že musím dlhšie čakať,čo zverejníš.Naučila som sa trpezlivosti a pri tebe sa to vyplatí,lebo vždy niečím výnimočným prekvapíš.A stojí to za to počkať si. :)

    OdpovedaťOdstrániť