piatok 16. septembra 2016

Venček z voskových kvietkov

Pri listovaní môjho najobľúbenejšieho časopisu a pri prezeraní inšpirácie v jednej skupinke na FB mi do oka padli venčeky z voskových kvetov. Vedela som, že som čosi podobné už kdesi videla (tie kvietky) a po dlhšom pátraní som prišla na to - kde :). Podobné kvietky mala moja prababička pod skleneným poklopom a zdobili tam naaranžované relikvie. Pamätám si to už iba matne - bola som malé dieťa. Nič podobné som potom už nevidela - až na tie vyššie spomínané inšpirácie. No a ako už býva zvykom, keďže u nás je čosi podobné nezohnateľné  - tak som si to opäť sama vyrobila :)))).

Na výrobu som použila drôtik, ktorý som celý obmotala bielou servítkou a zafixovala lepidlom. Následne som si vyrobila kvietky - kovovým razidlom som si vyrobila lupene, tie som tvarovala a následne som cez ne navliekala piestiky - na stred kvietkov som použila tie menšie. Potom som kvietky namáčala v horúcom vosku a nechala vychladnúť  a stuhnúť. Na pripravený drôtený kruh som kvietky priväzovala hrubšou nitkou spolu s väčšími piestikmi a v závere som ešte venček doplnila o malé mušličky na šnúrke - ktoré sú skutočne staručké a  pôvodne slúžili ako koráliky na krk a mám ich po svojej babičke :).  To venčeku dodalo ten potrebný "starožitný šmrnc" :)))) Babračka na celý deň - ale - som z toho venčeka proste nadšená! :).

Takže - už sa aj jedna z mojich krejčovských pannien môže pýšiť krásnou ozdobou ktorú bude hrdo nosiť na krku až do doby, kým ma neprepadne nutkanie, zavesiť jej tam niečo iné :)).

Prajem všetkým krásny deň


Lucia













a trošku pri práci :)


4 komentáre:

  1. To musela byť riadna piplačka- ale vyplatila sa :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Monička, veru, veru bola :). Ale mám veľkú radosť - pretože venček vyšiel presne podľa mojich predstáv! :) Ďakujem krásne za milé slová :)
      Lucia

      Odstrániť